Logo Okay.sk

Klient: OKAY s.r.o.

Realizované: 11/2011

Dodávané služby:

implementácia dizajnu
napojenie na IS
úpravy na mieru
programové moduly
analýza riešení

Popis referencie

Internetové elektro Okay.cz je veľmi ambiciózny projekt a už od počiatku spolupráce v roku 2011 pro nás bol skvelou výzvou. Nielen z pohľadu realizácie, ale také pre jeho následný servis a podporu. V súčasnej dobe ho radíme medzi naše top referencie.

 

Zadanie a spustenie
Okay.cz sme získali víťazstvom v tendri, ihneď po ňom začala veľmi intenzívna spolupráca na realizáciu projektu, ktorá trvala bezmála trištvrte roku. U klienta neexistovalo predchádzajúce riešenie, takže bolo nutné postaviť všetko od základného kameňa. Jedným z hlavných cieľov bol čo najintuitívnejší proces nákupu. Ďalších kľúčových bodov, s ktorými sme sa museli vysporiadať, bolo u Okay.cz mnoho - použiteľnosť a jednoduchosť, filtre uľahčujúce dohľadanie produktov, robustné napojenie na informačný systém na pozadí e-shopu, bezpečnosť a rýchlosť, dokonca on-line podpora viac ako 100 kamenných predajní, ale taktiež termín predania hotového projektu.

Oficiálne spustenie prebehlo v polovici októbra roku 2011. Je pre nás veľkým prínosom, že s týmto klientom rastieme a on rastie s nami, a to už viac ako päť rokov. Pôvodný vývoj vodopádov teraz úspešne prechádza do agilného vývoja.

Špecifické funkcionality
  Neklasické napojenie na dodávateľov
  Komplexná podpora predaja
  Prepojenie e-shopu s partnermi
  Plná responzivita
  Inspirácia pre zákazníkov

B2B úpravy pro predajne
Rozsiahle rozšírenia redakčného systému
 Online a splátkové platobné metódy
 Administratívny kontaktný formulár
 Elastic search vo vyhľadávaní a parametrického filtrovania
Mnoho nových technológií CSS3
 Veľké množstvo jQuery prvkov, ktoré spríjemňujú brodenie medzi produktmi a urýchľujú nákup

Okay.cz je sofistikované riešenie plné individuálnych úprav ako na pozadí v administrácii, tak v nákupnom prostredí na popredí. V súčasnej dobe je to profesionálny viacjazyčný, viacmenový a viacdoménový e-shop.

Napojenie na dodávateľov
U takto robustného riešenia je obojstranné automatizované prepojenie na informační systém samozrejmosťou. Keďže Okay stále hľadá cesty k zlepšeniu, jeden zdroj dát nestačí. Z toho dôvodu je realizované sťahovanie parametrov tovaru z externého katalógu, rovnako ako mnoho ďalších exportov a importov od/pre ďalšie subjekty. Tieto dáta slúžia napríklad pre hlbšie vyhodnocovanie správania zákazníkov na webe alebo pre optimalizáciu ponuky tovaru.

Podpora predaja
Na e-shope firmy s tak zvučným menom sa predáva desaťtisíc produktov mesačne. Často je to taktiež vďaka kvalitnej a sofistikovanej podpore predaja. Zaujímavou funkciou sú napríklad tzv. šťastné hodinky - jedná sa o výrazné zľavy v určitých časových intervaloch. Táto funkcia dokonca stráži, kto čo nakupuje, koľko zákazníkov si aktuálne tovar prehliada či koľko tovaru je práve na sklade, aby nebolo možné predať viac kusov ako je naskladnených. Všetky tieto dáta se potom v spolupráci s ďalším subjektom vyhodnocujú a šťastné hodinky se priebežne optimalizujú.

Partneri
V Okay.cz si sú plne vedomí faktu, že nákupom všetko nekončí. Preto sa rozhodli svojím zákazníkom sprostredkovať ponuku overených partnerov. Títo partneri zákazníkom Okay.cz sprostredkovávajú služby od inštalácie produktov, cez dopravu tovaru či upratanie priestoru až po návrh interiéru.

Plná responzivita

Okay.cz Responsive

Inšpirácia
Práve vyvíjanou funkcionalitou bude nová sekcia webu s názvom Inšpirácia. Ide o praktickú galériu, kde má klient možnosť nahrať obrázky napríklad interiéru a odkazovými štítkami následne označiť jednotlivé položky z vybaveného interiéru. Ostatní ľudia, ktorí hľadajú inšpiráciu, tak budú mať priame odkazy na dané produkty v e-shope.

Grafická stránka
Čo se vizuálnej stránky týka, tá se mala najskôr vytvárať pod našou taktovkou, avšak po vzájomnej dohode prevzal tvorbu designu grafik spoločnosti Okay.cz. Nás teda čakala implementácia dodaného grafického návrhu, ale primárne taktiež expertné pripomínanie návrhov - ako z pohľadu použiteľnosti, tak z pohľadu funkčných aspektov. I touto formou spolupráce se nám podarilo nájsť spoločne tu najlepšiu cestu a výsledkom je príjemný design vo firemnej identite klienta, ktorý už raz bol kompletne redesignovaný.

Ďalšie plánované vylepšenia
Prioritou ShopSys vždy bolo bude a je pracovať s klientmi dlhodobo, naviazať s nimi vzťah a kontinuálne im vylepšovať ich e-shopy. A to sa nám s týmto váženým klientom už viac ako päť rokov darí. E-shop plánujeme stále posúvať ďalej, v súčasnej dobe pracujeme na implementácií nasledujúcich funkcionalít:

prechod na protokol SSL, ktorý sa odkladal vzhľadom k postoju Seznamu
komplexný serverový klaster databáz a migrácia na Maria DB

 

Náhľady na dizajn

Aktuálne novinky a tipy z e-commerce

Zaistite si pravidelný prísun noviniek z e-commerce a tipov pre e-shopy do Vášho mailu! Prihláste sa k odberu nášho newsletter-u. Ukážka